Secretul din fructe şi legume

Fructe si legume

Dieta & Fitness
Tipografie
  • Mai mic Mic Mediu Mare Mai mare
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ştiai că inima are nevoie de alimentele de culoare roşie sau că pielea tânjeşte după cele portocalii şi galbene ca să arate impecabil?

Culoarea fructelor şi a legumelor pe care le consumăm este esenţială, deoarece ne spune ce nutrienţi se regăsesc în ele. Aceşti nutrienţi sunt importanţi pentru corp şi-l protejează de anumite boli. Descoperă ce conţin fructele şi legumele în diferite culori ca să ştii pe care să le consumi în cantitate mai mare, tinând cont de problemele tale de sănătate.

1. Inima are nevoie de fructe şi legume roşii

Aceste sunt bogate în licopen, un antioxidant puternic ce stimulează regenerarea celulelor, opreşte inflamaţiile, ajută la reducerea nivelului de colesterol şi păstrează glicemia la un nivel optim.
O condiţie obligatorie pentru a asigura beneficiile esenţiale ale acestor alimente asupra sistemului cardiovascular este că ele să aibă atât coajă, cât şi pulpă, roşie: roşii, cireşe, zmeură, căpşuni, mere roşii, ardei gras roşu, ceapă roşie, măceşele, rodii, sfeclă.

2.Ochii şi pielea au nevoie de fructe şi legume portocalii şi galbene


Acestea sunt bogate în betacaroten, un nutrient din care rezultă vitamina A, numită şi "vitamina pielii". Ea are proprietăţi variate de refacere a epidermei, stimulare a producţiei de colagen, asigură protecţie naturală împotriva arsurilor solare şi nu în ultimul rând, îmbunătăţeşte vederea. Specialiştii Ropharma va recomandă alimentele care sunt cele mai bogate în betacaroten: pepenele galben, dovleacul, morcovul, portocalele, lămâile, porumbul, ananasul, piersicile şi perele, caise, mango, mandarine, papaya.

3. Anemia şi cancerul se combat consumând fructe şi legume de culoare verde


Acestea sunt bogate în clorofilă, fier, fibre, calciu şi vitamina C cu rol esenţial în prevenirea anemiei, îmbunătăţirea metabolismului, scăderea tensiunii arteriale şi prevenirea apariţiei celulelor canceroase.

Cele mai benefice fructe şi legume verzi recomandate de specialiştii Ropharma sunt: broccoli, spanac, varză, fasole păstăi, salată, dovlecel, avocado, kiwi, pere, mere verzi, struguri verzi, varză de bruxelles, mazărea, ruccola.


4. Riscul de atac cerebral este diminuat prin consumul de fructe şi legume albe


Bogate în fibre, proteine, acid folic, substanţe minerale şi vitamine, aceste alimente ajută la menţinerea sănătăţii sistemului cardiovascular, reglarea tensiunii, reducerea nivelului de colesterol „rău” din sânge şi diminuarea riscului de atacuri cerebrale. În plus, specialiştii au demonstrat că persoanele care consumă în mod regulat fructe şi legume albe au un risc cu 52% mai mic al accidentelor vasculare.

Topul celor mai benefice alimente albe include: conopidă, bananele, ciupercile, usturoiul, cartofii albi, ceapă şi perele albe, ţelină, praz, andive.


5. Cei mai puternici antioxidanţi îi găsim în fructele şi legumele mov şi albastre


Când vine vorba de alimentele de culoare mov sau albastre, cu cât culoarea acestora e mai închisă, cu atât sunt mai bogate în resveratrol, cel mai bogat antioxidant natural. Prin acţiunea să puternic antioxidantă, resveratrolul previne îngroşarea vaselor de sânge, menţine elasticitatea acestora, are rolul de a păstra ADN-ul intact şi de a repara celulele deteriorate de radicalii liberi.

Cele mai bogate surse de resveratrol sunt strugurii roşii, murele, afinele, prunele, fasolea neagră, varza roşie, coacăzele, smochinele şi vinetele. De asemenea, găseşti în farmacii siropuri care conţin extracte de struguri şi asigură o dozaă importantă de resveratrol.

Meteo

Noros

2°C

Alexandria

Noros

Umiditate: 100%

Vant: 11.27 km/h

  • 23 Noiembrie 2017

    Predominant innorat 8°C 1°C

  • 24 Noiembrie 2017

    Noros 7°C 2°C